• język migowy
  • BIP
  • Programy Uni Europejskiej Logo UE
  • Godziny pracy urzędu:
    Pn.:
    7.00 - 17.00,
    Wt. - Czw.:
    7.00 - 15.00,
    Pt.:
    7.00 - 13.00
    e-mail
  • ul. Jana III Sobieskiego 290a
    42-580 Wojkowice
  • tel.
    32 769-50-66
    fax
    32 769-50-73
Wojkowice herb

Nabór do projektu pn.: „Poprawa efektywności energetycznej poprzez montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie nieruchomości mieszkalnych w Gminie Wojkowice - etap II”

Wojkowice 10 Stycznia 2025

Burmistrz Miasta Wojkowice informuje o naborze do projektu pn.: „Poprawa efektywności energetycznej poprzez montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie nieruchomości mieszkalnych w Gminie Wojkowice - etap II”.

Rozpoczęcie naboru: 28 stycznia 2025 r.

Warunkiem przystąpienia do Projektu jest złożenie w terminie  od dnia 28 stycznia 2025 r. do dnia 11 lutego 2025 r. do godziny 14.30. prawidłowo wypełnionych dokumentów wyłącznie w formie papierowej, tj.:

  • Deklaracji udziału w Projekcie,
  • Ankiety dla uczestnika Projektu,
  • Oświadczenie współwłaścicieli nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację projektu,
  • Oświadczenie w zakresie przetwarzania danych osobowych,
  • Kopie faktur za ostatni rok kalendarzowy,
  • Kopia dokumentu wskazującego na prawa dysponowania nieruchomością.

Dokumenty należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Wojkowice, ul. Jana III Sobieskiego 290a, 42-580 Wojkowice, w godzinach obsługi interesantów (poniedziałek od 7.00 do 16.30, wtorek - czwartek od 7.00 do 14.30, piątek od 7.00 do 12.00) lub przesłać pocztą/kurierem na adres Urzędu Miasta Wojkowice.

Projekt obejmuje montaż 47 instalacji o mocach określonych w Regulaminie.

Decyduje kolejność zgłoszeń oraz spełnienie warunków projektu.

O terminie złożenia wniosku decyduje godzina osobistego dostarczenia lub data i godzina wpływu do Urzędu Miasta.

Regulamin projektu, ankieta, deklaracja i oświadczenie o dysponowaniu nieruchomością dostępne są w Kancelarii Urzędu Miasta oraz w wersji elektronicznej załączonej poniżej.

najczęściej zadawane pytania

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi możliwości udziału w projekcie pn. Poprawa efektywności energetycznej poprzez montaż OZE na terenie nieruchomości mieszkalnych w Gminie Wojkowice - etap II przedstawiamy najczęściej pojawiające się wraz z wyjaśnieniami. W przypadku konieczności lista pytań będzie aktualizowana. Zachęcamy do lektury.

  • Co w sytuacji, gdy nieruchomość do tej pory była niezamieszkała i nie posiadam faktur za energię elektryczną?

W takiej sytuacji należy wraz z dokumentami aplikacyjnymi złożyć oświadczenie (przygotowane we własnym zakresie) o prognozowanym rocznym zużyciu energii elektrycznej. Oświadczenie weryfikowane będzie w momencie złożenia dokumentów aplikacyjnych, w trakcie realizacji projektu, jak również w okresie trwałości.

  • Planuję założenie pompy ciepła i moje prognozowane zużycie energii elektrycznej będzie większe niż wynikające z faktur.

W ankiecie dla uczestnika projektu należy podać prognozowane zużycie energii elektrycznej z uwzględnieniem ewentualnych zmian (np. montaż pompy, klimatyzator itp.). Oświadczenie będzie weryfikowane na etapie złożenia deklaracji, w trakcie realizacji projektu, jak również w okresie trwałości projektu.

  • Co w sytuacji, jeżeli w jednym budynku są dwa liczniki i dwie umowy z firmą Tauron, gdyż były dwa gospodarstwa domowe, obecnie jest jedno, czy można połączyć z dwóch liczników rachunki w celu wykazania większego zużycia?

Nie ma przeciwskazań by wykazać łączne zużycie energii elektrycznej z dwóch liczników prądu jeśli obie instalacje są wykorzystywane na potrzeby socjalno-bytowe domowników, pod warunkiem że ostatecznie instalacja zostanie podłączona pod jeden licznik.

  • Co w sytuacji, jeżeli pod jednym adresem i jedną księgą wieczystą są dwa gospodarstwa domowe i dwa liczniki (dwie osobne umowy z Tauron).

W przypadku, gdy na jednej nieruchomości znajduje się więcej niż jedno gospodarstwo domowe, możliwe jest złożenie deklaracji wraz z ankietą dla każdego z gospodarstw domowych pod warunkiem, że każde z nich przyłączone jest do oddzielnego głównego licznika energii elektrycznej i posiada odrębną umowę na dostawę energii i zostaną spełnione pozostałe wymagania określone w regulaminie.

  • Co w sytuacji, jeżeli chcę skorzystać z projektu, ale moje zużycie prądu jest niższe niż 3500 kWh w ciągu roku?

Nie przewiduje się wsparcia dla gospodarstw domowych, gdzie zużycie energii elektrycznej jest niższe niż 3500 kWh/rok.

  • Na czym polega projekt parasolowy?

Samorząd jest wnioskodawcą, natomiast mieszkańcy są ostatecznymi beneficjentami projektu. Gmina przeprowadza procedurę naboru mieszkańców do projektu oraz wyłania wykonawcę instalacji fotowoltaicznych dla wszystkich gospodarstw.

  • Czy mogę sobie wybrać, gdzie mogę zamontować instalację fotowoltaiczną?

    Zgodnie z regulaminem programu preferowanym miejscem montażu paneli będą w kolejności: dach, następnie na elewacji budynku, balkonie, tarasie lub gruncie. 
  • Od czego jest uzależniony dobór wielkości instalacji fotowoltaicznej?

W ramach Projektu przewiduje się montaż następujących zestawów fotowoltaicznych
o mocy nominalnej min:

- A - o mocy 3,5 kWp dla gospodarstw ze zużyciem od 3500 do 4999 kWh/rok

- B - o mocy 5 kWp dla gospodarstw ze zużyciem powyżej 5000 kWh/rok

  • Czy uczestnik projektu winien osobiście złożyć dokumenty?

Nie ma potrzeby osobistego złożenia dokumentów, tożsamość nie będzie weryfikowana.

  • Czy w sytuacji gdy nie złożę wszystkich dokumentów będę mógł je uzupełnić?

Zgodnie z § 7 ust. 3 Regulaminu w przypadku złożenia niekompletnej lub nieprawidłowo wypełnionej dokumentacji, Uczestnik projektu zobligowany będzie do uzupełnienia w ciągu 3 dni od powiadomienia telefonicznego albo email dokumentów.

Za datę i godzinę wpływu uważać się będzie termin złożenia kompletnej i prawidłowo wypełnionej deklaracji udziału w projekcie wraz z ankietą tj. uzupełnionej i prawidłowej.

 

Kategoria: Powiązane pliki [9]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Aktualności
pdf 2025-01-10 1. Deklaracja udziału w projekcie.pdf
ilość pobrań: 68
1. Deklaracja udziału w projekcie.pdf 769.33KB zobacz
docx 2025-01-10 1. Deklaracja udziału w projekcie.docx
ilość pobrań: 31
1. Deklaracja udziału w projekcie.docx 866.34KB -
pdf 2025-01-10 2. Ankieta OZE.pdf
ilość pobrań: 48
2. Ankieta OZE.pdf 732.99KB zobacz
docx 2025-01-10 2. Ankieta OZE.docx
ilość pobrań: 16
2. Ankieta OZE.docx 866.45KB -
pdf 2025-01-10 3. RODO.pdf
ilość pobrań: 32
3. RODO.pdf 685.41KB zobacz
pdf 2025-01-10 4. Oświadczenie współwłaścicieli.pdf
ilość pobrań: 38
4. Oświadczenie współwłaścicieli.pdf 710.15KB zobacz
docx 2025-01-10 4. Oświadczenie współwłaścicieli.docx
ilość pobrań: 14
4. Oświadczenie współwłaścicieli.docx 863.61KB -
pdf 2025-01-10 5. Wzór_Umowa OZE etap II.pdf
ilość pobrań: 56
5. Wzór_Umowa OZE etap II.pdf 766.93KB zobacz
pdf 2025-01-13 Regulamin uczestnictwa w projekcie_aktualizacja 13.01.2025.pdf
ilość pobrań: 23
Regulamin uczestnictwa w projekcie_aktualizacja 13.01.2025.pdf 355.91KB zobacz

do góry